Higher

Jag har sett andra som har haft modet att hoppa. Utan att ens vända blicken bakåt.

Jag klamrar mig fast vid kanten och håller hårt. Jag vet inte om jag ska klättra upp eller släppa, låta det hända.

Jag brukar klättra upp igen, men  i mina tankar faller jag ner. Ända ner på botten där allting tar slut.

Tänk om det skulle hända. Om jag någon gång skulle släppa, inte bara i tankarna utan även i verkligheten.

Vad händer när jag kommit allra längst ner på botten?

Blir allt svart?

Är allt som hänt meningslöst? Eller börjar det om på nytt? Kommer det som har hänt att spela någon roll?

Jag kommer inte få något riktigt svar förrän jag har släppt.

Jag håller mig kvar i kanten och klättrar uppåt. Steg för steg. Det går inte fort, men jag kommer upp. Snart, snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0